Pages

အိမ္မက္ခ်စ္သူမွၾကိဳဆိုပါတယ္

ဒီေနရာတြင္မန္ဘာ၀င္နိုင္ပါသည္

Saturday 28 January 2012

မင္းကိုႏိုင္မ်ားစြာအတြက္ သမၼတၾကီးရဲ႕ ၀ိမုတၱိျခင္တစ္ေကာင္(၄)



(၇)
အစိုးရမင္းတို႕ႏွင့္ ရင္းႏွီးကြ်မ္း၀င္ ေရာေႏွာခ်င္ေသာ ရာဇ၀လႅဘရဟန္းအျဖစ္ထက္ အစိုးရမင္းတို႕ ျမတ္ႏိုးကိုးကြယ္ေသာ ရာဇဂုရုဆရာရဟန္းအျဖစ္ကိုသာ သာသနာေတာ္ထမ္းတို႕က ေမွ်ာ္မွန္းၾကေပသည္။ မိမိတို႕ကို ဦးထိပ္တင္ေသာ ထိုအစိုးရမင္းသည္လည္း ဓမၼရာဇာတရားမင္းသာ ျဖစ္ေစလိုၾကသည္။
(၈၈)လြန္ကာလမ်ားတြင္ ဘြဲ႕တံဆိပ္တို႕၏ အညွီအနံ႕ကို ရႈိက္မိေသာ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားက ဘြဲ႕ခံပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ရန္ ရွက္ႏိုးေတာ္မူၾကေသာ္လည္း ဘြဲ႕တံဆိပ္ေနာက္တြင္ ခ်ိတ္ထားသည့္ အခြင့္အေရးတီေထြးၾကီးကို ဟတ္လိုသူေကစိပုဂၢိဳလ္အခ်ိဳ႕ကလည္း ရွိေနခဲ့ျပန္ေလသည္။ သို႕ႏွင့္ ဘြဲ႕မခံယူလိုေသာရဟန္းႏွင့္ ဘြဲ႕ငန္းေသာဘုန္းၾကီးဟု ႏွစ္မ်ိဳးျဖစ္လာေစခဲ့သည္။
အမ်ားျပည္သူတို႕အျမင္တြင္ သိကၡာသံုးရပ္ အက်င့္ျမတ္ကံုလံု အရည္အခ်င္းျပည့္စံုကာ ဘြဲ႕ခံပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ထိုက္သူဟု ေက်ာ္ေဇာကိတၱိရွိသည့္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားကို( ဖိအားေပးကာ) ဘြဲ႕အလွဴခံေစတတ္ၿပီး မိမိကိုယ္တိုင္ဆႏၵအရျဖစ္ေစ၊ပကာသနအေရာင္ အေသြးကို အေလးေပးတတ္ၾကသည့္ တပည့္ဒကာဒကာမအသိုင္းအ၀ိုင္း၏ တြန္းအားေၾကာင့္ျဖစ္ေစ ဘြဲ႕တံဆိပ္ကို ငန္းမိေသာဘုန္းေတာ္ၾကီးအခ်ိဳ႕ကိုေတာ့( ေလွ်ာက္လြႊာတင္ေအာက္က်ိဳ႕ကာ) ဘြဲ႕ေတာင္းခံေစသည့္ စနစ္ကို က်င့္သံုးခဲ့ျပန္သည္။
ယခင္ဆက္ကပ္ျမဲျဖစ္သည့္ အထင္ကရဘြဲ႕တံဆိပ္ေတာ္ၾကီးႏွစ္ခုအျပင္ ေခါင္းစဥ္အမ်ိဳးမ်ိဳး တပ္ထားေသာ ဘြဲ႕မ်ားကို တည္ထြင္လိုက္ေသာအခါ တစ္ဘြဲ႕မဟုတ္ တစ္ဘြဲ႕က တန္းစီ ဇယားတြင္ ေသခ်ာခ်င္တိုင္းေသခ်ာေနေတာ့သည္။
ဘြဲ႕တံဆိပ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရယ္သြမ္းေသြးပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္ၾကားဖူးသည္။ အစိုးရက ဘြဲ႕မ်ားကို လိႈင္လိႈင္ထုတ္လုပ္ေပးခါစ ရြာတစ္ရြာရွိ သီလသမာဓိထင္ရွားေသာေတာင္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ၾကီးကို ဘြဲ႕တံဆိပ္ဆက္ကပ္ေလေသာအခါ ေျမာက္ေက်ာင္းဆရာေတာ္က ခ်ီးမြမ္းမဆံုး။ ခြ်န္လိုက္ပါဘိ၊မြန္လိုက္ပါဘိ၊ ေတာ္လိုက္ပါဘိ၊ ေမာ္လိုက္ပါဘိ။
ေနာက္ႏွစ္ကူး လြတ္လပ္ေရးရာသီတြင္ တပည့္ဒကာဒကာမမ်ားက ေလွ်ာက္လြႊာျဖည့္စြက္ တင္သြင္း၍ ေျမာက္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္ ဘြဲ႕ခံပုဂၢိဳလ္ၾကီးျဖစ္လာသည့္အခါမွာေတာ့ ''ဟို ေမာင္ရွင္လည္း ငါ့လိုပဲထင္ပါ့ '' ဟု တန္ညွိေလေသာဟူ၏.။

(၈)
ဘြဲံ႕တံဆိပ္ရ၊ မရပုဂၢိဳလ္တို႕ကိုလည္း ခြဲျခားဆက္ဆံသျဖင့္ ေလာကဓံကို ခံႏိုင္ရည္မေမြးႏိုင္ေသာ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားခမ်ာ စိတ္ဓါတ္စစ္ဆင္ေရးတြင္ က်ဆံုးၾကရသည္လည္း ရွိတတ္ေပေသးသည္။ ဘြဲ႕ရမဟုတ္လ်င္ မင္းပြဲစိုးပြဲသဘင္ မ၀င္ရ၊မကပ္ရ။
ဘြဲ႕သေကၤတၾကာငါးခိုင္တံဆိပ္တံုးမွ မျပႏိုင္လ်င္ ရံုးျပင္ကႏၷားက စကားေျပာလိမ့္မည္မဟုတ္။ မီးရထားလက္မွတ္၀ယ္သည္ပင္ ေနရာေပးထည့္သြင္းစဥ္းစားလိမ့္မည္မဟုတ္။ ''ဟြန္း ဘဒၵႏၱဘြဲ႕ရလည္း ဟုတ္ဘဲနဲ႕..။''
မိတ္ေဆြရဟန္းတစ္ပါးက ရန္ကုန္ဘူတာၾကီးထဲက ျမင္ကြင္းေလးတစ္ခုကို ေျပာျပဖူးသည္။ သက္ေတာ္ေျခာက္ဆယ္အရြယ္ရွိ ဆရာေတာ္ၾကီးတစ္ပါးကို ေနာက္ပါတပည့္ရဟန္းသံုးပါးခန္႕က အိပ္ဆြဲကာ မီးရထားသုိ႕ လိုက္ပို႕ၾကသည္။ ထိုအခ်ိန္မွာပင္ အုပ္အုပ္က်က္က်က္ လူထုၾကီးျခံရံၿပီး ေရႊေရာင္စာလံုးေရးထိုးထားေသာ ယတ္ေတာင္ကို ဟန္ပါပါကိုင္လ်က္ သက္လတ္ပိုင္း ဘြဲ႕ခံဘုန္းေတာ္ၾကီးတစ္ပါး အထက္တန္းတြဲသို႕ ၾကြလာသည္။
ဒုတိယဆရာေတာ္က ပထမဆရာေတာ္ကို ျမင္ျဖစ္ေအာင္ ျမင္သလို ပထမဆရာေတာ္ၾကီးကလည္း သတိထားမိလိုက္သည္။ သို႕ေသာ္ အခ်င္းခ်င္းႏႈတ္မဆက္ျဖစ္ၾက။ ဒုတိယဆရာေတာ္က လူအုပ္ၾကားတြင္ ႏႈတ္ဆက္လိုဟန္ မရွိ။ ဘြဲ႕ခံသာသနာ့အာဇာနည္ပုဂၢိဳလ္ၾကီးကို ပူေဇာ္ေနၾကေလသည့္ ပရိသတ္လူအုပ္ၾကီးကိုသာ ၾသ၀ါဒႏႈတ္ဆက္စကားေခြ်ရေလမည္မဟုတ္လား။
ရထားထြက္ၿပီး လူရွင္းၿပီဆိုပါမွ ဘြဲ႕ခံဘုန္းေတာ္ၾကီးေလးက ဆရာအရွင္ျဖစ္သူ ပထမဆရာေတာ္ၾကီးဆီ ခ်ဥ္းကပ္ကာ ဂါရ၀ျပဳရပါေလသည္။ တပည့္မ်ားစြာတြင္ ပရိယတ္ညံ့ဖ်င္းလွေသာ္လည္း လူမႈေရးကြ်မ္းက်င္ၿပီး ေလာကီလည္၀ယ္ဟန္ရွိေသာ ဘြဲ႕ခံတပည့္ေက်ာ္ကို ဆရာအရွင္က ခပ္ရိုးရိုးၾကီးၾကည့္ေနပါေလသည္။ ထိုဆရာေတာ္ၾကီးက သာသနာေတာ္ေလာကတြင္ ပရိယတ္ပဋိပတ္ထင္ရွားလွေသာ္လည္း ဘြဲ႕တံဆိပ္ေတာ္ကို ညွီေစာ္နံေသာ မႏၱေလးျမိဳ႕က စာခ်အေက်ာ္ မိုးေကာင္းဆရာေတာ္ၾကီးျဖစ္ပါသည္။
(အျခားအျခားေသာဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားကေတာ့ အတန္တန္ျငင္းပယ္သည့္ၾကားမွပင္ သတင္းစာမွ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္းဆက္ကပ္ကာ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္မတက္မေနရ သဒၶါ အရည္သုတ္လိမ္းထားေသာ အာဏာခ်ိဳခ်ဥ္ေတာ္ၾကီးကို မဘုဥ္းေပးရဲဘဲ မေနႏိုင္ေအာင္ ပူေဇာ္ျခင္းခံရေလသည္။)
ယခင္က ဘယ္က်မ္းျပဳဆရာေတာ္၊ဘယ္စာ၀ါကို ပို႕ခ်ေနေသာဆရာေတာ္၊ ဘယ္တရားကို ေဟာေတာ္မူေသာဆရာေတာ္၊ ဘယ္ပဋိပတ္အက်င့္စခန္းကို လမ္းျပေသာဆရာေတာ္စသည္ျဖင့္ အလုပ္ကို ဦးစားေပးေခါင္းစဥ္တပ္ကာ ေလးစားပူေဇာ္ဖြယ္ျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း ယေန႕ေခတ္တြင္မူ ကိုးဘဲြ႕ရ၊ဆယ့္ႏွစ္ဘြဲ႕ရ၊ တစ္ရာ့ႏွစ္ဆယ္ဘြဲ႕ရ၊ ဘြဲ႕ေပါင္းတစ္ေထာင္ဂုရုေကြးျဖစ္လာရန္ အာရံုစိုက္ၾကေလသည္အထိ ေရးစီးေရလာေျပာင္းလဲခဲ့ေလသည္။
အလုပ္ေခတ္ထက္ ဘြဲ႕ေခတ္ၾကီးတြင္ သူကိုယ္တိုင္သည္ပင္ ခ်ည္ထားေသာဘြဲ႕ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားေနျပီ။ အလုပ္က မည္မည္ရရ ခါးေတာင္းမက်ိဳက္ရေသး၊ ဘ၀သက္တမ္းတစ္၀က္က်ိဳးေတာ့မည္။
ေလာကုတၱရာဘက္တြင္ ဘာဘြဲ႕မွ မရၾကရွာေသာ လယ္တီေတာေက်ာင္းဘုန္းၾကီးေလး အရွင္ညာဏ၊မန္လည္ရြာေလးက အရွင္ဇ၀န၊ ဆာဘိုးသာဇရပ္ၾကီးတြင္ ကပ္ရပ္စာခ်ခဲ့ရရွာသည့္ အရွင္အာဒိစၥ၀ံသ၊ အတန္းပညာဟူေသာေလွ်ာက္လႊာပံုစံတြင္ '' မရွိ'' ဟု အျမဲစာရင္းျဖည့္သြင္းရရွာေသာ ေတာင္တြင္းၾကီးျမိဳ႕ေလးက ရွင္ဥကၠ႒တို႕၏ ေျခဖ်ားလည္းမမွီ။ ေလာကီေရးရာတြင္လည္း တကၠသိုလ္ဥပစာတန္းမွ် သင္ယူခဲ့ဖူးရွာေသာ ကိုရင္သန္႕၀ိဇၨာတန္းေလးေအာင္ရံုမွ် ဖိုးေအာင္ဆန္းႏွင့္ ဥပေဒတန္းတဖုန္းဖုန္းက်ရွာေသာ ကိုၾကီးႏုတို႕ႏွင့္ မယွဥ္သာ။
ေအာ္ ဘြဲ႕..ဘြဲ႕ေရာဂါ...။ ကူးစက္ေလစြတကား။ သို႕ျဖင့္ ဘြဲ႕ခံဆရာေတာ္အခ်င္းခ်င္း ဓါတ္သိဘြဲ႕ခံမ်ားျဖစ္လာက ဂါရ၀နည္းပါးလာသည္ႏွင့္အမွ် တပည့္သံဃာငယ္မ်ားကလည္း အရိုေသတန္သလို ျဖစ္လာခဲ့သည္မွာ အမွန္ျဖစ္ပါသည္။ လြတ္လပ္ေရးေန႕ သာသနာေတာ္ဆိုင္ရာဂုဏ္ထူးေဆာင္ဘြဲ႕ေၾကျငာခ်က္သည္ပင္ '' မူလတန္းေဂဇက္'' ဟု အသေရပ်က္လာေလေတာ့သည္။
သံဃာၾကီးမ်ားႏွင့္ သံဃာငယ္မ်ားၾကား ဂါရ၀ႏွင့္ နိ၀ါတနည္းပါးျခင္းအက္ေၾကာင္းၾကီးေပၚလာခဲ့သည္။ ယခင္က ဘြဲ႕တံဆိပ္ရဆရာေတာ္ၾကီးတစ္ပါး၏ ၾသ၀ါဒစကားတစ္ခြန္းေအာက္တြင္ ရဟန္းရွင္လူျပည္သူလူထုက ညီညြတ္ပိျပားကာ တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာလမ္းကို ေလွ်ာက္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း ယခုမူ ဘြဲ႕ခံအပါးတစ္ရာ၊ ၾသ၀ါဒအခြန္းတစ္ရာ၊ လမ္းေၾကာင္းတစ္ရာ...။

(၉)
နုပ်ိဳတက္ၾကြ၍ အနာဂတ္သာသနာ့အညြန္႕အေညွာက္ ရွင္ပ်ိဳရဟန္းပ်ိဳေပါက္စတို႕ကို မေထရ္သံဃာေတာ္ၾကီးတို႕က မ်က္စိေနာက္ေစေအာင္လည္း မလစ္ဟင္းခဲ့ပါ။
'' ေမာင္ရွင္တို႕ ေခတ္ေရာက္မွပဲ ဘုရားတရားေတာ္ေတြ ကြယ္ေပ်ာက္ရေတာ့မွာပါကလားကြယ္ရို႕ '' ဟု သာသနာ့ထိပ္ေခါင္တင္မေထရ္ၾကီးတို႕ ေရႊရင္စို႕ေလာက္ေသာ ဇာတ္၀င္ခန္းတို႕ကို ဖန္တီးခဲ့ျပန္ပါေလသည္။ ပရိယတၱိပဌမျပန္စာေမးပြဲမ်ား၏ အရည္အေသြးကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ၾကီးၾကပ္ေရး၊အထူးၾကီးၾကပ္ေရးတင္းက်ပ္စြာ ခ်ထားသည့္ စာေျဖခန္းထဲတြင္ ေဇာေခြ်းထြက္ေအာင္ စဥ္းစားဖြယ္မလိုေတာ့။ စာေမးပြဲေျဖဆိုမည့္ရဟန္းသာမေဏသီလရွင္မ်ား စိတ္ေအးခ်မ္းသာစြာ ေျဖဆိုေစခ်င္ပါသည္ဘုရား ဟူေသာ သာသနာေရးဆိုင္ရာေလွ်ာက္ထားခ်က္ၾကီးကို နာယူခဲ့ရၿပီးေသာ ၾကီးၾကပ္ေရးဆရာေတာ္မ်ားအေနျဖင့္ သတင္းစာတစ္ေစာင္ကို ဖတ္၊ေရေႏြးၾကမ္းကို တစ္ခြက္ၿပီးတစ္ခြက္ေသာက္ရင္း ေမာင္ရွင္၊မယ္ရွင္ေလးမ်ားကို လစ္လ်ဴရႈျခင္းျဖင့္ ေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မူရေလသည္ေကာ။
စာေျဖခန္းအတြင္း ေက်ာက္သင္ပုန္းၾကီးေပၚတြင္ ဘယ္ေမာင္ရွင္က လက္ေဆာ့ထားသည္မသိ။ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ထင္းထင္းၾကီးေတြ႕ရပါလိမ့္မည္။
စာစစ္ၾကြလာ၊ ေထရ္မဟာ ၊ ခ်မ္းသာကိုယ္စိတ္ ျမဲပါေစ။
စာေျဖခန္းတြင္း၊ လွည့္ပတ္ျခင္း၊ ကင္းရွင္းၾကပါေစ။
ကူးထားသည့္စာ၊ အေျဖလႊာ၊ ဘယာေ၀းပါေစ။
အေရအတြက္ထက္ အရည္အေသြးကို ဦးစားေပးၾကသည့္ စာသင္တိုက္ၾကီးမ်ားကေတာ့ ထိုေလာကဓံကို အံတင္းခံ၍ '' ေခတ္ဘယ္လိိုလိုေျပာင္းေျပာင္း၊ ငါတို႕ပရိယတၱိမူမေျပာင္း၊ မသမာစိတ္ေမြးလ်င္ ေဂ်ာင္း '' ဟု ဇြဲသန္သန္ေလွာ္ခတ္ေနၾကသည္ကို ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာဖူးေတြ႕ရဆဲျဖစ္ပါ၏။
သုိ႕ေသာ္ ရဟန္းငယ္ရွင္ငယ္မ်ားသည္လည္း ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားက ဘြဲ႕တံဆိပ္ေတာ္ေနာက္ ေကာက္ေကာက္ပါသလို စာတတ္ျခင္းထက္ စာေမးပြဲေအာင္ျခင္းကိုသာ ဆာေလာင္ေလၿပီ။စာေမးပြဲေအာင္ဖို႕လည္း ဘာခက္သနည္း၊ စာေျဖဌာနမ်ားစြာ ဖြင့္လွစ္လိုက္လိုက္ၿပီ။ ယခင္တစ္ႏိုင္ငံလံုး အစိုးရစစ္ဟု ဂုဏ္သေရျမင့္ခဲ့ရာမွ တိုင္းနွင့္ျပည္နယ္စစ္သို႕ ေျပာင္းသြားေလၿပီ။ စာေျဖဌာနခ်င္းကလည္း ေျဖဆိုခ်ိန္မတူ။ ႏွစ္ဌာနခြဲၿပီးလက္မွတ္ထိုးလိုက္လ်င္ တစ္ေနရာရာကေတာ့ ေအာင္မည္လက္ခတ္မလြဲ..။ ေအာ္ ဒို႕ေခတ္ကို ေရာက္ေနၿပီမွာ မလြဲပါ..။
စာတတ္ခ်င္ေသာရွင္ငယ္ရဟန္းငယ္ေလးမ်ားက စာသင္တိုက္ၾကီးမ်ားတြင္ ဇြဲခတ္ကူး၍ စာေမးပြဲတဘုန္းဘုန္းက်ေနခ်ိန္ သံုးေက်ာင္းေျပာင္းေသာရွင္၊ ေယာင္ေျခာက္ဆယ္ ေမာင္ရင္တို႕က တစ္ႏွစ္တစ္တန္း ပံုမွန္းလွမ္းကာ ဓမၼာစရိယတန္း ဟုလွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ေနၾကေလၿပီ။
ခင္ၾကီးေပါက္ေနာက္ ဒို႕ႏွစ္ေယာက္ပံုျပင္ပမာ ငါ့ေရွ႕ေနာင္ေတာ္ဘုရားအေလာင္းမ်ားသည္ပင္ မူးၾကတုန္း၊ ငါလည္း က်င့္ေနလို႕ ထူးပါဘူး ဟု ခင္ၾကီးေပါက္ စိတ္ဒုန္းဒုန္းခ်လိုက္သလိုပင္ စာသင္တိုက္မွ စိတ္ဓါတ္မခိုင္ရွာေသာေမာင္ရွင္ေလးမ်ားလည္း စာသင္တိုက္ၾကီးမွ စာခ်ဘုန္းၾကီးမ်ားမသိေအာင္ အျခားစာေျဖဌာနတစ္ခုတြင္ လက္မွတ္ထိုးျပန္ေလသတည္း၊

No comments:

လာလည္သူ သူငယ္ခ်င္းအေပါင္း က်န္မာခ်မ္းသာျကပါေစ/>

Total Pageviews

အိမ္မက္ခ်စ္သူကိုလာေရာတ္လည္ပတ္ေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ား ေ၀ဖန္ခ်က္ သည္ အားျဖစ္ေစပါသည္