အရွင္ဘုရား-
ဤေခတ္ဘုရားပံုေတာ္မ်ားမွာ နားရြက္ေတာ္
ပခံုးေတာ္ထိ ရွည္လ်ားစြာ ဖူးေတြ႕ေနရပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရား၏ နားေတာ္ ထုိမွ်
ရွည္လ်ားေနလွ်င္ အတုမရွိ သပၸာယ္လွသည့္ပံုေတာ္ မျဖစ္ႏုိင္ပါ။ သက္ေတာ္ရွိသည့္
တကယ့္ ဘုရားရွင္မွာထုိကဲ့သုိ႔ ဟုတ္၊ မဟုတ္ ေျဖၾကားေတာ္မူပါ ဘုရား။
ဦးလွဟန္(ဖားအံ)
ဤျပႆနာကို သမႏၲစကၡဳဒီပနီက်မ္းလာအတုိင္း
ေရးသားေျဖဆိုပါမည္။သမႏၲစကၡဳက်မ္း၌ ဘုရားသခင္ ႐ုပ္တုေတာ္မ်ားမွာ
အဘယ္အေၾကာင္း ေၾကာင့္ နားရြက္ေတာ္ကို အလြန္ ရွည္လ်ားစြာ ထုလုပ္ေလသနည္း
ဟူရာ၌သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိေသာ ဘုရားကိုယ္ေတာ္စစ္ကပင္ နားရြက္ေတာ္
ရွည္ေသာအျဖစ္ကို အသီတာႏုဗ်ဥၥနလကၡာေတာ္ အရာ၌ အာယတာ႐ုစိကဏၰရွည္ေသာနား၊
ႏွစ္လိုဖြယ္ေသာ နားရွိေသာအျဖစ္ဟု ဆိုသည္။
ဤသို႔ဆုိေသာ လကၡဏာေတာ္ကို ေထာက္၍
႐ုပ္တုေတာ္ မ်ားမွာလည္း က်မ္းဂန္ႏွင့္ညီေအာင္ နားရြက္ေတာ္ကို အရွည္ထား၍
ထုလုပ္ေလသည္။ (၎င္းက်မ္း-၃၃၁)
သမႏၲကၡဳဒီပနီက်မ္းမွာ ကုန္းေဘာင္ေခတ္
ဘႀကီးေတာ္ လက္ထက္ မံုေရြးေဇတ၀န္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဆံုးျဖတ္ေတာ္မူေသာ
က်မ္းျဖစ္ရာ ယခု ပညာရွိ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္တို႔လက္စြဲ က်မ္းတစ္က်မ္းပင္
ျဖစ္ပါသည္။
ထုိက်မ္းတြင္ ျမတ္စြာဘုရား၏ နားေတာ္ႏွင့္စပ္၍ အထက္ပါအတုိင္း စတင္ေျဖၾကားေတာ္မူလ်က္ ႐ုပ္တုေတာ္
စနစ္မ်ားကို ျပဆုိကာ ပဥၥဟတၱာ စသည္ျဖင့္
ရွည္ျခင္းငါပါး စသည့္ ဆင္းတုေတာ္ စနစ္မ်ားကို မွတ္သားဖြယ္ ေျဖၾကားထားပါသည္။
ဤတြင္ အက်ယ္မေရးသားပါ။ ေမးလုိရင္း နားေတာ္အေၾကာင္းကိုသာ
ေျဖဆုိပါမည္။ေဖာ္ျပပါအတုိင္း နားေတာ္ရွည္ျခင္းမွာ ျမတ္စြာဘုရား၏ လကၡဏာေတာ္
တစ္ပါး ျဖစ္ေသာ္လည္း အာယတာ႐ုစိကဏၰ ႏွစ္လုိဖြယ္ရွည္ေသာနားဟု ဆုိသျဖင့္
အလြန္တင့္တယ္ သပၸာယ္စြာ ရွည္မႈကိုသာ ဆိုလိုပါသည္။
ဦးလွဟန္၏စာ၌ သပၸာယ္လွသည့္ပံုေတာ္
မျဖစ္ႏုိင္ပါ ဆုိသည္ကို ေထာက္သျဖင့္ ႏွစ္လုိဖြယ္ ရွည္လ်ားမႈထက္ပိုမို
ေနသည္ဟု ဆိုလိုသျဖင့္ ဤေခတ္ ႐ုပ္တုေတာ္၊ ပန္းခ်ီပံုေတာ္မ်ားမွာ
လုိအပ္သည္ထက္ ရွည္လ်ားေနသည္ဟု ညႊန္ျပလုိဟန္ ရွိပါသည္။
မွန္ပါသည္။ ဘုရားပံုေတာ္ေတြ႕သမွ် (႐ုပ္တုေတာ္တုိင္း မွာပင္) နားေတာ္သည္ ပခံုးသို႔ေထာက္၍ ေနသည္သာမ်ားေပသည္။
ဤသည္မွာလည္း အေၾကာင္း ရွိေပသည္။
တစ္ခါက ဒါယကာတစ္ဦးသည္
ရပ္ေတာ္မူ႐ုပ္ပြားေတာ္ႀကီး တစ္ဆူကို ဖူးေျမာ္ရာ ႐ုပ္ပြားေတာ္ႀကီး၏လက္ေတာ္၌
လက္ၫိႈးေတာ္ႏွင့္ လက္မေတာ္အၾကားတြင္ အသီးကေလးရွည္ေမ်ာေမ်ာတစ္လံုး
ကိုင္ေတာ္မူထားဟန္ကိုေတြ႕ရ၍သူ ကိုးကြယ္ေသာ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးအား
ျမတ္စြာဘုရား၏လက္ေတာ္တြင္ မည္သည့္ အသီးကေလးကို မည္သည့္အတြက္
ကိုင္ထားေၾကာင္း သိလုိပါသည္ဟု ေလွ်ာက္ထားရာ
ဆရာေတာ္ႀကီးကျမတ္စြာဘုရားျဖစ္ေတာ္မူစက သိၾကားမင္းဆက္သေသာ ၾကဇုသီးကို
ဘုဥ္းေပးေၾကာင္း စာရွိသျဖင့္ ၾကဇုသီးပံုျဖစ္ဟန္ရွိေၾကာင္း
မိန္႔ၾကားေတာ္မူၿပီးေနာက္ ဘုရားထုလုပ္သူ ေက်ာက္ဆစ္ဆရာႏွင့္ေတြ႕ ၍
ထုိၾကဇုသီးပံု ဟုတ္၊ မဟုတ္ေမးရာ ေက်ာက္ဆစ္ဆရာက- ၾကဇုသီးပံု ဟုတ္၊ မဟုတ္ေတာ့
မသိပါ။ လက္ၫိႈးႏွင့္လက္မ မထိဘဲ ထုရလွ်င္ လက္ၫိႈးမခိုင္ဘဲ
က်ဳိးသြားဖြယ္ရွိ၍ အခုကေလး ခ်န္ထား ထုလုပ္ရေၾကာင္းပါဟု
ေလွ်ာက္ထားသည္ဟူသတည္း။
ဤစကားအတုိင္းပင္ ဤေခတ္
ေက်ာက္ဆင္းတုမ်ားမွာလည္း နားရြက္ေတာ္ကို ပခံုးထိမထားလွ်င္
အထိအခိုက္မခံက်ဳိးပဲ့ သြားစရာရွိ၍ ပခံုးေထာက္ထားဟန္တူပါသည္။တကယ့္ သက္ေတာ္
ထင္ရွားဘုရားမွာ ထုိကဲ့သို႔ ဦးလွဟန္ ေလွ်ာက္သည့္အတုိင္း သပၸာယ္လွသည့္အသြင္
ပ်က္မွ်ရွည္လ်ားမည္ မဟုတ္ဟု ယံုၾကည္ပါသည္။ထုိ႔ျပင္ နားေတာ္ရွည္ပံုမွာလည္း
႐ုပ္တုေတာ္ပံုေတာ္တုိင္း လိုပင္ အဖ်ားခၽြန္၍ ေနသည္မွာလည္း သဘာ၀မက်လွ။
ရွည္ေသာ နားဟူသည္မွာ နားပ်ဥ္း၊ နားသီးအေနျဖင့္ ရွည္လ်ားသြယ္လ်စြာ လွပ႐ံုမွ်
ျဖစ္စရာ ရွိပါသည္။ လည္ေရးေတာ္အထိ ရွည္႐ံုဆိုက တင့္တယ္လွပါ၏။ နားေတာ္အထိ
ရွည္စရာ မလိုပါ။ ေက်ာက္ဆစ္ဆရာ ဆုိသည့္အတုိင္းနားေတာ္က်ဳိးပ်က္ မသြားရန္
ရွည္ထားရဟန္ပင္ တူပါသည္။
ထုိမွတစ္ပါး ဤေခတ္ပန္းခ်ီဆရာမ်ားသည္ ဘုရားပံုေတာ္မ်ားကို ကုလားဘုရားပံုမ်ားကို တုပ၍ ဆြဲေလ့ရွိသည္ကို
စာေစာင္တုိင္း တြင္
ေတြ႕ရပါသည္။မ်က္ႏွာေတာ္၊ နဖူးေတာ္မ်ားတြင္လည္း ဥဏီွသလကၡဏာ ေပ်ာက္ကြယ္ေအာင္
ပကတိလူ၏ နဖူးႏွင့္တူေအာင ္ပံုေဖာ္ေလ့ ရွိေပသည္။ ေရာင္လွ်ံေတာ္
(ေသွ်ာင္ထံုးေတာ္) ပံုမွာလည္း တကယ့္ ဆံပင္ကို ထံုးထားသကဲ့သို႔
လုပ္ေလ့ရွိပါသည္။
အမွန္မွာ အသီတာႏုဗ်ဥၨနအေနျဖင့္ မဏိေတာ္
စဥ္းငယ္ ေမာက္ျခင္းကို ထင္ရွားေစရန္သာ ျဖစ္ပါသည္။ထုိ႔ေၾကာင့္
စာေစာင္မဂၢဇင္းမ်ား၌ ဘုရားပံုေတာ္ ေဖာ္ျပရန္ ရွိပါက ၾကည္ညိဳဖြယ္ျဖစ္ေသာ
ဥဏီွသလကၡဏာႏွင့္နားေတာ္ သင့္တန္႐ံု ရွည္လ်ားေစလ်က္ သကၤန္းေတာ္မွာ လက္ယာဖက္
ပခံုးေတာ္ကိုေဖာ္ကာ လက္ယာလက္ေတာ္တစ္ေလ်ာက္လံုး ညြတ္ေပ်ာင္းစြာေဖာ္လ်က္
ၾကည္ညိဳဖြယ္ ပံုေတာ္မ်ားသာ ျဖစ္သင့္ပါသည္။
ထုိအတုိင္း ျဖစ္ေအာင္လည္း
စာေစာင္အယ္ဒီတာမ်ားက မိမိတို႔ စာေစာင္မ်ား၌ ဘုရားပံုေတာ္မ်ားကိုပန္းခ်ီဆရာ၏
အႀကိဳက္ အတိုင္း မေရးဆြဲေစဘဲ ႀကီးၾကပ္စီစဥ္၍ ထည့္ရန္ အေရးႀကီးေလ သည္။
ဤသည္မွာ အခြင့္သင့္၍တစ္ဆက္တည္း အႀကံျပဳလုိက္ရျခင္း ျဖစ္ေလသည္။
http://yawainwe.com/index.php?option=com_content&view=article&id=143&Itemid=197
No comments:
Post a Comment