(၁၀)
သာသနာေတာ္ထမ္း
ရွင္ရဟန္းေလာကတြင္ မေထရ္ၾကီးမေထရ္ငယ္၊ အသြယ္သြယ္အဆင့္ဆင့္တို႕ၾကား
အထင္အျမင္လြဲေခ်ာ္မႈနံရံ ပိုမိုထူထပ္လာခဲ့သည္မွာ သတိမူသူတိုင္း
ဂူၾကီးကို တိုက္မိသည္ခ်ည္းပင္။
သို႕ေသာ္
ပရိယတၱိအရည္အေသြးကို ထိန္းသိမ္းထားဆဲျဖစ္ေသာ သက်သီဟ၊ေစတီယဂၤဏ၊
မဂၤလာဗ်ဴဟာစေသာ သီးျခားအသင္းစာေမးပြဲမ်ားရွိေနေသးသျဖင့္
လကၤာရသာမေဏေက်ာ္ႏွင့္ အဘိ၀ံသအဌကထာျပန္အေက်ာ္မ်ိဳးဆက္တို႕
အေရာင္အဆင္းလက္ေနဆဲျဖစ္၏။ ထိုမျငိမ္းေသးေသာမီးစကိုပင္ အနာဂတ္သာသနာအတြက္
ျပန္လည္ကူးယူထြန္းညွိၾကရေပလိမ့္မည္။
ထိုအသင္းစာေမးပြဲမ်ားသည္
ျမန္မာ့ထီးနန္းပ်က္သံုး၍ နယ္ခ်ဲ႕ ျဗိတိသွ်ကိုလိုနီအုပ္စိုးမႈေအာက္
ပရိယတ္ေလွေတာ္ၾကီးမေမွာက္ေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ေလွာ္ခတ္ခဲ့ၾကသည့္
အစဥ္အလာေကာင္းမ်ားရွိခဲ့သည္။
မည္သို႕ျဖစ္ေစ
အုပ္ခ်ဳပ္သူအစိုးရ၏ ေပၚလစီအတိုင္း က်င္းပရေသာစာေမးပြဲမ်ားကေတာ့
ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္အနာအဆာဖန္တီးျခင္းႏွင့္ ယိုေပါက္ဖြင့္ေပးျခင္းမ်ားေၾကာင့္
ေအာင္လက္မွတ္အခ်ိဳ႕တြင္ ခ်တုိ႕အသိုက္အအံုဖြဲ႕ေနသည္မ်ားပင္
ရွိေနတတ္ေလသည္။ အစိုးရစာေမးပြဲမ်ားတြင္ မည္သူတရားပ်က္ပ်က္
ဒို႕မပ်က္မူအတိုင္း စာေမးပြဲအဆင့္ဆင့္ရိုးသားစြာ ၾကိဳးစားရင္း ေအာင္ပန္းကို
လွမ္းဆြတ္ခူးယူၾကေသာ ဓမၼာစရိယအရွင္ေကာင္းမ်ားစြာကိုလည္း
ဦးခိုက္ပူေဇာ္လိုက္ပါ၏။
ထို႕ထက္အလြန္
သာသနာ့၀န္ထမ္းအမည္ခံအခ်ိဳ႕၏ ၀ိနည္းေက်ာခိုင္းလုပ္ရပ္မ်ားကို အာဏာစက္က
မသိက်ိဳးႏြံျပဳျခင္းျဖင့္လည္း လူထုခ်ဥ္ဖတ္အျဖစ္ကို
မၾကာခဏေရာက္ေစခဲ့ပါသည္။
မႏၱေလး၊ရန္ကုန္ႏွင့္
စစ္ကိုင္းတို႕လို ျမဳိ႕ေတာ္ၾကီးမ်ား၏ ပါဠိပထမျပန္စာေမးပြဲရာသီတြင္
စာေျဖသံဃာေတာ္မ်ားကို စာေျဖဌာနအသီးသီးသို႕ စနစ္တက်ၾကြေရာက္ေျဖဆိုဖို႕
စီမံမေပးျခင္းေၾကာင့္ လူ၀တ္ေၾကာင္ေက်ာင္းသားငယ္မ်ားပမာ
မတစ္ေထာင္သားရွင္ငယ္ရဟန္းတို႕ အထိန္းအကြပ္မဲ့ ေအာ္ဟစ္ရမ္းကားၾကသည္က
ဘာသာတရားကို အေလးထားသူတို႕အတြက္ ေအာ့ႏွလံုးနာဖြယ္ရာျဖစ္ေစသလို
ဘာသာျခားတို႕အလယ္တြင္ မ်က္ႏွာငယ္ေစေသာျပယုဂ္တစ္ခုလည္း ျဖစ္ေပသည္။
အမွန္တကယ္ စာေမးပြဲရာသီဟုတ္ဟုတ္၊ မဟုတ္ဟုတ္၊ ရႈပ္ေလ ၾကိဳက္ေလ။
လူထုေအာ္ေၾကာလန္ေလ ေပၚလစီေအာင္ျမင္ေလပင္မဟုတ္ပါေလာ..။
မီးရထားဘူတာရံုႏွင့္
အေ၀းေျပးကားဂိတ္၊လူစည္ကားရာေစ်းမ်ားႏွင့္ အိမ္တံခါးကို ေခါက္၍ ညေနအထိ
သပိတ္ပိုက္အလွဴခံေသာ ဖုန္းေတာင္းယာစကာပမာ သကၤန္း၀တ္မ်ား၊
သာမန္လူ၀တ္ေၾကာင္ေလာက္မွ အျပဳအမူမယဥ္ေက်းေသာ ဘာသာေရးအေရျခံဳမ်ားအတြက္
အာဏာစက္က ကင္းလြတ္ခြင့္ ေပးထားေလသည္။ သာသနာေတာ္ကို အရိုအေသတန္ေစျခင္းသည္
မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္စီမံကိန္းတစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။
ဓမၼစက္တည္းဟူေသာ
အရိုးေပ်ာ့ေတာင္ေ၀ွးကို ကိုင္၍ အုပ္ခ်ဳပ္ၾကီးမွဴးရရွာေသာ
သံဃနာယကအဖြဲ႕အစည္းအဆင့္ဆင့္သည္လည္း အာဏာစက္၏ ပါ၀ါအမာထည္(Hard Power)ကို
မရသျဖင့္ နာမည္ပ်က္ရံုမွ် သာသနာ့၀န္ကိုေဆာင္ရေလသည္။
ပိုးဖဲကတၱီပါ၊
သကၤန္းထည္လဲ၊ ေရခဲေသတၱာ၊ ရုပ္ျမင္သံၾကားႏွင့္ ေလေအးစက္ပါ မက်န္
ေက်ာင္းကန္တိုက္တာ၊ ေမာ္ေတာ္ကားလည္း မလစ္ဟင္းေစရပါ
၀ိဟာရႊင္ေပ်ာ္ဆရာေတာ္ဘုရားမ်ား ကိုယ္စိတ္ႏွလံုး ျပံဳးျပံဳးျမျမ
ေၾကာင့္ၾကမဲ့သာ သီတင္းသံုးေတာ္ၾကပါဘုရား..။
အာဏာစက္ဟူသည္က
ၾကြက္ခုတ္ေသာ ေၾကာင္သူေတာ္မ်ားအတြက္ မဟုတ္ၿပီ။ ႏိုင္ငံေရးတည္းဟူေသာ
ငါးေၾကာ္ကုိ မထိပါးသမွ် ေၾကာင္သူေတာ္တို႕ ၾကြက္ခုတ္ၾကေစ..။
အာဏာစက္ဟူေသာ ငါးေၾကာ္ကို ထိပါးမိလွ်င္ေတာ့ သီတာ(၇)တန္
ပင္လယ္သမုဒၵရာျခားပါေစ..ေမာင္ဖုန္းတို႕ ေရွာင္မပုန္းသာေလၿပီ။
အမွန္စင္စစ္
ဤရႈေမွ်ာ္ခင္းတို႕သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္သမို္င္းစာမ်က္ႏွာကို
လွန္လိုက္ပါက ေညာင္ရမ္းမင္းဆက္ပ်က္သုဥ္းခ်ိန္ ဟံသာ၀တီပါမင္းလက္ထက္က
အျဖစ္အပ်က္မ်ားႏွင့္ အတူတူျဖစ္ေၾကာင္းအံ့ၾသဖြယ္ရာေတြ႕ရမည္ျဖစ္ပါ၏။
ပ်က္ခ်ိန္တန္ျပီးလ်င္ ျဖစ္ခ်ိန္လည္း တန္လာေပအံ့ဟု ေမွ်ာ္ရေပေတာ့သည္။
ကုန္းေဘာင္ေနမင္း မေတာက္ပမီကာလမ်ားႏွင့္
မကြဲျပားေသာဇာတ္၀င္ခန္းမ်ားေပတည္း။
(၁၁)
ယခင္က ဓမၼကထိကဟူသည္ ပုဂၢလ၀ိေသသ ထူးျမတ္လွေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ပါးအျဖစ္ သာသနာေတာ္က စံထားကာ ေနရာေပးရေလသည္။
ဓမၼကထိကအျဖစ္
ပလႅင္ေပၚတက္ရန္ ဗ်တၱပဋိဗလ ပရိယတ္ပဋိပတ္ စြမ္းေဆာင္ရည္ျမင့္မားကာ
ဘုရားအရွင္အလိုေတာ္က် တရားစကားကို ေဟာၾကားႏိုင္ရေပလိမ့္မည္။
ပိဋကတ္စာေပတြင္လည္း ဓမၼကထိကအဂၤါႏွင့္ လကၡဏာအမ်ိဳးမ်ိဳးကို
သတ္မွတ္ေဖာ္ျပထားေလသည္။
ေရွးေခတ္က ဆရာေတာ္မ်ားသည္ ပရိယတ္၊ပဋိပတ္စြယ္စံု မာတင္မုန္ေသာက္
ပုဂၢိဳလ္ၾကီးမ်ားပင္ျဖစ္ၾကေသာ္လည္း လာဘ္လာဘႏွင့္
ပရိသတ္ဒကာဒကာမဆူျဖိဳးလွေသာဓမၼကထိကဘ၀ကို မေရြးခ်ယ္လိုၾက။
စာေပပို႕ခ်ျခင္း၊က်မ္းဂန္ေရးသားျခင္း၊ တိုးတိတ္ျခိဳးျခံစြာ
ဘာ၀နာပြားျခင္းျဖင့္ သာသနာေတာ္ကို ရိုးရွင္းစြာ သြန္းေလာင္းၾကေလသည္။
မလႊဲေရွာင္သာေသာ
ဓမၼကထိကဘ၀ကိုလည္း စာခ်သက္ရင့္၍ ပဋိပတ္ေရျမင့္မွသာလည္း
စကားလံုးၾကာခ်ပ္ကို ဖြင့္ၾကျမဲျဖစ္ေလသည္။ သို႕ေသာ္ ဓမၼကထိကလုပ္မိသျဖင့္
ဘယ္ဆရာေတာ္ၾကီးက ဘာမ်ားေျပာေလမလဲ နားစြင့္ရေသာဟူ၏။
လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီးသည္
ျမန္မာႏိုင္ငံအရပ္ရပ္ မိုးေခါင္ေရးရွား ကပ္သံုးပါးဆိုက္၍
ဒုကၡပင္လယ္ေ၀စဥ္ မိုးပရိတ္ကမၼ၀ါစာမ်ားကို ကိုယ္ေတာ္တိုင္ျပည္လံုးအႏွံ႕
ရြတ္ဖတ္သစၥာဆိုကာ မိုးရြာေစလ်က္ ျပည္သူတို႕ကို ခ်မ္းသာေစၿပီးေနာက္
အလိုအေလ်ာက္ဓမၼကထိကအျဖစ္သို႕ ေရာက္ရရွာေလသည္။ ဓမၼကထိကတစ္ပါးအျဖစ္
အထက္ေအာက္ျမန္ျပည္တစ္ခြင္ စုန္ဆန္ၾကြသြား၍ တရားစည္ကို ရိုက္ခတ္ေနေလရာ
ပခုကၠဴဆရာေတာ္ၾကီးက မွတ္ခ်က္ေပးသည္။
''ကိုလယ္တီတို႕
စာခ်ေနတုန္းက ၾသဒိႆေမတၱာ (နာမည္ကိုရည္စူး ပို႕ရေသာေမတၱာ) မ်ား
ေန႕စဥ္ပြားရပါသဗ်ာ။ ခု နယ္လွည့္တရားေဟာေနၿပီဆိုေတာ့ သေဗၺသတၱာ
ထဲထည့္လိုက္ၿပီ '' ။ သူေတာ္ေကာင္းၾကီးတို႕စကား သူေတာ္ေကာင္းၾကီးတို႕သာ
နားလည္ေပလိမ့္မည္။
သူတို႕ငယ္စဥ္က
မင္းကြန္းတိပိဋကဆရာေတာ္ၾကီးဦးေဆာင္ေသာမလြန္ဆန္လွဴအသင္းဓမၼကထိကတို႕၏
ဂုဏ္အသေရကို ေငးေမွ်ာ္ၾကည့္ခဲ့ရဖူး၏။ သီတဂူအရွင္ျမတ္သည္
ထိုအျမဳေတအဖြဲ႕အစည္းထဲမွ လက္လက္ထေသာၾကယ္ပြင့္ၾကီးျဖစ္၏။
သို႕ေသာ္
ယေန႕မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ ဓမၼကထိကျဖစ္ရန္အတြက္
အရည္အခ်င္းကန္႕သတ္ခ်က္မရွိ။ သံဃနာယကအဖြဲ႕ကလည္း မစိစစ္၊ ပလႅင္ႏွင့္
ပရိသတ္ရွိလ်င္ လံုေလာက္ေသာ ဓမၼကထိကအဂၤါျဖစ္ေပ၏။ နိပ္ေပစြ..။ သို႕ႏွင့္
ဒုလႅဘရဟန္းႏွင့္ ပိဋကတ္အိုးျခမ္းကြဲလူ၀တ္ေၾကာင္တို႕အပါအ၀င္
ဓမၼကထိကေပါင္းေသာင္းေျခာက္ေထာင္တို႕ ေျပာင္ရႊန္းေ၀ေသာ သမယၾကီးျဖစ္ေပ၏။
ဓမၼကထိကမ်ားလာသည္ႏွင့္အမွွ်
ေဟာေျပာခ်က္အမွားတို႕လည္း ဟိမ၀ႏၱာျမဴတို႕ပမာ ဆိုင္းလ်က္
မိႈင္းလ်က္ရွိေတာ့သည္။ ဘုရားအၾကိဳက္ထက္ ပရိသတ္အၾကိဳက္ေဟာရေသာ
အခ်ိဳ႕ဓမၼကထိက၏ တရားသည္ ေဖ်ာ္ေျဖမႈဆန္၏။ အခ်ိဳ႕တရားသည္
တိုက္ခိုက္ေရးဘက္ႏႊယ္ကာ ငါေတာ္ (အတၱဳကၠံသန)၊သူေရွာ္(ပရ၀မၻန)
ေခါင္းစဥ္ေအာက္တြင္ မ်က္ႏွာပူစရာၾကီးျဖစ္ေပ၏။
လြတ္လပ္ေရးရျပီးေခတ္
ဓမၼကထိကအေက်ာ္အေမာ္မ်ားစြာၾကားထဲ သီခ်င္းဆိိုသျဖင့္
ကဲ့ရဲ႕ခံရေသာၾကာနီကန္ဆရာေတာ္သည္ပင္ ယေန႕ေခတ္ဓမၼကထိကအခ်ိဳ႕ႏွင့္ ယွဥ္ပါက
အရိုးသားဆံုး၊အျဖဴစင္ဆံုးႏွင့္ နိ၀ါတတရားအရွိဆံုးျဖစ္ေနေလသည္။ ဘုရားရွင္၏
တရားေတာ္ကို အႏုပညာျဖင့္ တင္ျပျခင္းသည္သာ ေစတနာအမွားသဖြယ္
ျပစ္တင္ျခင္းမလြတ္ျဖစ္ရသည္။
သူကိုယ္တိုင္ ေရႊျပည္ၾကီးသို႕ ျပန္ေရာက္၍ ပလႅင္ေပၚသို႕ မ်က္စိမွိတ္တက္ရေသာအခါ တရားေဟာနည္းအသစ္တစ္ခုကို ပရိသတ္၏ သင္ျပျခင္းခံရေသးသည္။
''အရွင္ဘုရား တရားသားက နည္းနည္း၊ ဗဟုသုတေလးညွပ္။ ရယ္စရာေလးလည္း ေျပာ၊ ရႊန္းရႊန္းေ၀ေအာင္ေသာမွ ပရိသတ္က သေဘာက်အားရတာကလား"'တဲ့။
သို႕ျဖင့္
သူက ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ေရးဖူးသည္၊ ဓမ္ဖိုတိန္မင့္တ္။ ဓမၼ(Dhamma)+
ဗဟုသုတသတင္းစကား(Information)+ေဖ်ာ္ေျဖမႈ(Entertainment)=ဓမ္ဖိုတိန္မင့္
Dhamfotainment... ဤသည္ပင္ ေရႊျပည္ၾကီး၏
တရားေဟာနည္းေဖာ္ျမဴလာအသစ္ေပတကား..။
သို႕ႏွင့္
ဓမၼကထိကဆရာေတာ္ေလး ၾကည္ညိဳလို႕မွ မ၀ေသး၊ နာလို႕မွ မတင္းတိမ္ႏိုင္ေသး။
ေၾကာ္ျငာဆိုင္းဘုတ္မွ ေဆးမေျခာက္ေသး။အဓမၼ၀ါဒဟု ၀ိနိစၦယရံုးတြင္
လက္မွတ္ထိိုးရျပီ။ ေနာက္တစ္ခါ ဒီလို မေဟာေတာ့ပါ ဟု ၀န္ခံခ်က္ေပးရၿပီ။
ၾကိဳတင္ကာကြယ္ျခင္းသည္
ကုသျခင္းထက္ မေကာင္းေလဟန္တကား..။ အသြင္အျပင္မွားရံုမက တရားပါ မွားၾက..။
အခြံလည္းမွား အဆံလည္း မွား..။ လူေတြ သံသယပြား...။
http://warthawa.multiply.com http://dhammaganga.blogspot.com
http://multiplygroups.multiply.com/journal/item/1556
No comments:
Post a Comment